Εύσημα ΔΝΤ στην Ελλάδα για την ανάπτυξη - Παροδική έξαρση πληθωρισμού στο 4,5% φέτος αλλά κάτω από 2% στη συνέχεια
Συστάσεις για να μην προχωρήσουμε σε περισσότερες μειώσεις φόρων και παροχές– Τα βασικά συμπεράσματα του κλιμακίου του Ταμείου που βρέθηκε στην Ελλάδα
2. Αξιέπαινη πρόοδος έχει σημειωθεί στην αντιμετώπιση της κληρονομιάς των κρίσεων, παρά το αντίξοο περιβάλλον. Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια (ΜΕΔ) μειώθηκαν απότομα στο πλαίσιο του προγράμματος «Ηρακλής», και η ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος έχει βελτιωθεί σημαντικά.
Η ανεργία μειώνεται σταθερά. Οι μεταρρυθμίσεις σημείωσαν πρόοδο σε πολλούς τομείς, όπως σε ψηφιοποίηση, ιδιωτικοποίηση και βελτίωση του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής.
Η ανεργία μειώνεται σταθερά. Οι μεταρρυθμίσεις σημείωσαν πρόοδο σε πολλούς τομείς, όπως σε ψηφιοποίηση, ιδιωτικοποίηση και βελτίωση του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής.
ΤΩΡΑ ΕΣΥ ΠΟΥ ΖΕΙΣ ΕΔΩ ΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;
Οι αρχές ολοκληρώνουν την πρόωρη εξόφληση όλων των εκκρεμών δανείων του ΔΝΤ (1,8 δισ. ευρώ), γεγονός που θα μειώσει περαιτέρω το ακαθάριστο ανάγκες χρηματοδότησης και κινδύνους μετατροπής, όπως τονίζουν τα στελέχη του Ταμείου .
3. Η ανάπτυξη (Greek Statistics)
3. Η ανάπτυξη (Greek Statistics)
αναμένεται να παραμείνει ισχυρή παρά τις δυσμενείς επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία και υψηλός πληθωρισμός.
Παρά τις σημαντικές εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία, άλλες άμεσες εμπορικές και οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία και την Ουκρανία είναι περιορισμένες.
Έμμεσες επιπτώσεις θα υπάρξουν, μέσω επιπτώσεων σε εμπορικούς εταίρους της χώρας και από αντίκτυπο του υψηλότερου πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα και στην κατανάλωση.
Επιπλέον, προβλέπεται εξασθένηση της κατανάλωσης και διάθεση αποφυγής κινδύνων.
Όλοι μαζί αυτοί οι παράγοντες αναμένεται να μειώσουν την ανάπτυξη φέτος κατά μια πλήρη ποσοστιαία μονάδα στο 3,5%, αντί 4,5% που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο του Προϋπολογισμού.
Η ισχυρότερη και πιο επίμονη αύξηση των τιμών της ενέργειας αναμένεται να ωθήσει τον μέσο πληθωρισμό στο 4,5% το 2022, NAΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
Παρά τις σημαντικές εισαγωγές ενέργειας από τη Ρωσία, άλλες άμεσες εμπορικές και οικονομικές σχέσεις με τη Ρωσία και την Ουκρανία είναι περιορισμένες.
Έμμεσες επιπτώσεις θα υπάρξουν, μέσω επιπτώσεων σε εμπορικούς εταίρους της χώρας και από αντίκτυπο του υψηλότερου πληθωρισμού στο διαθέσιμο εισόδημα και στην κατανάλωση.
Επιπλέον, προβλέπεται εξασθένηση της κατανάλωσης και διάθεση αποφυγής κινδύνων.
Όλοι μαζί αυτοί οι παράγοντες αναμένεται να μειώσουν την ανάπτυξη φέτος κατά μια πλήρη ποσοστιαία μονάδα στο 3,5%, αντί 4,5% που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο του Προϋπολογισμού.
Η ισχυρότερη και πιο επίμονη αύξηση των τιμών της ενέργειας αναμένεται να ωθήσει τον μέσο πληθωρισμό στο 4,5% το 2022, NAΤΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ
που θα σταθεροποιηθεί όμως στο 1,9% μεσοπρόθεσμα.
4. Αβεβαιότητες και καθοδικοί κίνδυνοι συνεχίζουν να θολώνουν τις προοπτικές. Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα μπορούσε να προκαλέσει ελλείψεις ενέργειας και να προσθέσει ισχυρότερες από τις αναμενόμενες πιέσεις τον εγχώριο πληθωρισμό, τον τουρισμό
4. Αβεβαιότητες και καθοδικοί κίνδυνοι συνεχίζουν να θολώνουν τις προοπτικές. Ο πόλεμος στην Ουκρανία θα μπορούσε να προκαλέσει ελλείψεις ενέργειας και να προσθέσει ισχυρότερες από τις αναμενόμενες πιέσεις τον εγχώριο πληθωρισμό, τον τουρισμό
ΟΠΑ ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΥΠΕΡΤΑΣΗΣ και την κατανάλωση. Άλλοι κίνδυνοι περιλαμβάνουν νέα κύματα λοιμώξεων COVID-19 που θα προκαλούσαν οικονομική διαταραχές, αλλά και κίνδυνοι από τις χορηγήσεις και εξυπηρέτηση δανείων του Ταμείου Ανάκαμψης.
5. Το δημόσιο χρέος αναμένεται να μειωθεί και οι κίνδυνοι φαίνονται διαχειρίσιμοι μεσοπρόθεσμα. Ο λόγος χρέους προς ΑΕΠ αναμένεται να μειωθεί κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα το 2023, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή ανάπτυξη, τη δημοσιονομική προσαρμογή και τον υψηλότερο πληθωρισμό εν μέσω του πολύ μεγάλου μεριδίου χρέους με σταθερό επιτόκιο και μακρά διάρκεια αποπληρωμής.
Ωστόσο παραμένει σημαντική αβεβαιότητα για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα, καθώς και την μελλοντική πορεία των επιτοκίων όταν η Ελλάδα αρχίσει να αντικαθιστά την επίσημη χρηματοδότηση με την χρηματοδότηση από τις αγορές. ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΑΜΕΛΑ ΤΩΝ ΑΓΟΡΩΝ ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΝΟΜΑ;
6. Η αποστολή του ΔΝΤ συνιστά τη διατήρηση μιας σχετικά χαλαρής δημοσιονομικής στάσης το 2022, πριν την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος το 2023.
Η αποστολή υποστήριξε τη σταδιακή κατάργηση όλων προσωρινών μέτρων που σχετίζονται με την πανδημία έως το τέλος του 2022. Προτείνει τη στόχευση για πρωτογενές έλλειμμα κάτω από το 2% του ΑΕΠ φέτος.
Τα μέτρα στήριξης για τις υψηλές τιμές Ενέργειας θα πρέπει να είναι προσωρινά και να απευθύνονται σε ευάλωτες ομάδες.
7. Η δημοσιονομική προσαρμογή θα πρέπει να είναι σταδιακή και φιλική προς την Ανάπτυξη. Η αποστολή συνέστησε μια σταδιακή πορεία εξυγίανσης με επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 2% του ΑΕΠ έως το 2027, με αξιόπιστα μέτρα.
Κατά την άποψη του Ταμείου όμως, «τα σχέδια για μόνιμες περικοπές στην κοινωνική ασφάλιση, στις εισφορές και στον φόρο αλληλεγγύης για όλους τους φορολογούμενους θα πρέπει να ανακληθούν, καθώς μετατοπίζουν την επιβάρυνση στις μελλοντικές γενιές και ωφελούν ελάχιστα.
Η αποστολή συγχαίρει την Ελλάδα τις βελτιώσεις το δημοσιονομικό μείγμα που επιτεύχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ιδίως τις υψηλότερες δαπάνες για την υγεία
και τις δημόσιες επενδύσεις, και τόνισε ότι αυτά τα κέρδη δεν πρέπει να θυσιαστούν για να επιτευχθούν στόχοι εξυγίανσης.
ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΣΥΝΕΧΙΖΩΝΤΑΙ
Αντίθετα, ζητά να μην αυξηθούν οι δαπάνες μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και πάγωμα συντάξεων φέτος.
Προτείνει σταδιακή κατάργηση των επιχορηγήσεων προς τις κρατικές επιχειρήσεις και των επιδοτήσεων των καυσίμων μεσοπρόθεσμα και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους αυτοαπασχολούμενους για να δημιουργηθεί χώρος για κρίσιμες κοινωνικές δαπάνες και επαναλαμβανόμενες επενδυτικές ανάγκες μετά τη λήξη της χρηματοδότησης της NGEU.
8. Η αποστολή χαιρέτισε την ταχεία εκκαθάριση των ισολογισμών των μεγάλων τραπεζών, αλλά οι προκλήσεις παραμένουν.
ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΣΥΝΕΧΙΖΩΝΤΑΙ
Αντίθετα, ζητά να μην αυξηθούν οι δαπάνες μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και πάγωμα συντάξεων φέτος.
Προτείνει σταδιακή κατάργηση των επιχορηγήσεων προς τις κρατικές επιχειρήσεις και των επιδοτήσεων των καυσίμων μεσοπρόθεσμα και αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από τους αυτοαπασχολούμενους για να δημιουργηθεί χώρος για κρίσιμες κοινωνικές δαπάνες και επαναλαμβανόμενες επενδυτικές ανάγκες μετά τη λήξη της χρηματοδότησης της NGEU.
8. Η αποστολή χαιρέτισε την ταχεία εκκαθάριση των ισολογισμών των μεγάλων τραπεζών, αλλά οι προκλήσεις παραμένουν.
Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΔΝΤ ΔΕΝ ΕΙΔΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΥΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ;
ΜΗΠΩΣ ΞΕΧΑΣΕ ΝΑ ΕΛΕΝΞΕΙ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
1ο ΒΗΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ https://www.minfin.gr/web/guest/epikoinonia
2ο ΒΗΜΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΜΠΑΡΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ/ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
3ο ΒΗΜΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΑΥΤΟ ΕΔΩ :Απολογισμός-Ισολογισμός και Λοιπές Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
4ο ΒΗΜΑ ΕΠΙΛΕΓΕΙΣ ΤΑ: Έσοδα Κρατικού Προϋπολογισμού 2020 ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ 29 ΤΟΥ PDF ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟ 600 ΔΙΣ
ΜΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ R 54 ΕΩΣ KAI R5410102001
================================
παρ.2 Άρθρο 75 ΝΟΜΟΣ 4270/2014
2 . Βεβαιωθέντα έσοδα του ετήσιου Προϋπολογισμού είναι τα ποσά που βεβαιώνονται κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους στο οποίο αναφέρεται ο Προϋπολογισμός, ανεξάρτητα από τη χρονική περίοδο από την οποία προέρχονται, όπως επίσης και τα βεβαιωθέντα έσοδα του προϋπολογισμού του προηγούμενου οικονομικού έτους που δεν έχουν εισπραχθεί. Τα βεβαιωθέντα έσοδα που δεν έχουν εισπραχθεί μέχρι τη λήξη του οικονομικού έτους διαγράφονται από το οικονομικό έτος στο οποίο έχουν βεβαιωθεί και επαναβεβαιώνονται ως έσοδα του προϋπολογισμού του επόμενου οικονομικού έτους.
Μετά την επιτυχή τιτλοποίηση των ΜΕΔ, υπάρχουν σε μεγάλο βαθμό κίνδυνοι μετάδοσης στον μη τραπεζικό χρηματοπιστωτικό τομέα και σε μικρότερο βαθμό στο κράτος.
Οι αρχές θα πρέπει να παρακολουθούν στενά τους κινδύνους που απορρέουν από τις νέες εισροές ΜΕΔ.
9. Απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες για την ανοικοδόμηση της ανθεκτικότητας του τραπεζικού τομέα. Το κεφάλαιο για απορρόφηση των ζημιών από τις τιτλοποιήσεις NPL πρέπει να αναπληρωθεί για να διασφαλιστούν επαρκή αποθέματα ασφαλείας που θα μετριάσουν μελλοντικούς κραδασμούς. Βραχυπρόθεσμα, αυτό μπορεί να απαιτήσει αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και ισχυρότερα κεφαλαιακά αποθέματα.
Οι αρχές θα πρέπει να παρακολουθούν στενά τους κινδύνους που απορρέουν από τις νέες εισροές ΜΕΔ.
9. Απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες για την ανοικοδόμηση της ανθεκτικότητας του τραπεζικού τομέα. Το κεφάλαιο για απορρόφηση των ζημιών από τις τιτλοποιήσεις NPL πρέπει να αναπληρωθεί για να διασφαλιστούν επαρκή αποθέματα ασφαλείας που θα μετριάσουν μελλοντικούς κραδασμούς. Βραχυπρόθεσμα, αυτό μπορεί να απαιτήσει αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και ισχυρότερα κεφαλαιακά αποθέματα.
Επίσης το ΔΝΤ ζητά να συνεργαστεί η Ελλάδα με τους Ευρωπαίους εταίρους για την αντιμετώπιση του υψηλού μεριδίου της αναβαλλόμενης φορολογίας (DTC) σε τραπεζικό κεφάλαιο. Οι εποπτικές αρχές θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι οι τράπεζες προσαρμόζονται αποτελεσματικά στην αποκατάσταση της βιώσιμης κερδοφορίας εν μέσω αυξημένου ανταγωνισμού Fintech και στους χρηματοοικονομικούς κινδύνους που σχετίζονται με το κλίμα και ότι οι τράπεζες καλύπτουν τις σημαντικές χρηματοδοτικές τους ανάγκες μεσοπρόθεσμα.
ΕΊΝΑΙ ΒΕΒΑΙΩΘΕΝΤΑ ΤΑ 600 ΔΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΌ ΤΑ ΒΛΈΠΟΥΜΕ ΣΕ ΚΆΘΕ ΚΡΑΤΙΚΌ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΌ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΊΑ 6 ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΣΗΜΑΊΝΕΙ ΕΊΝΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΗΜΕΝΑ, ΥΠΑΡΚΤΆ, ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΈΝΑ ΚΤΛ, ΤΏΡΑ ΤΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΣΠΡΆΤΤΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΈΣ ΚΥΒΕΡΝΉΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΥΤΌ ΤΟΝ ΛΌΓΟ ΕΠΙΒΕΒΑΙΏΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΚΆΘΕ ΚΡΑΤΙΚΌ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΌ, ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΊΝΕΙ ΕΠΕΙΔΉ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΊ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ΣΎΜΒΑΣΗ ΜΕΤΑΞΎ ΤΟΥ ΑΡΤΈΜΗ ΣΏΡΡΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΉΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑΣ, ΝΑ ΈΡΘΕΙ ΝΟΜΟΣΧΈΔΙΟ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΉ ΠΡΟΣ ΨΉΦΙΣΗ ΝΑ ΚΥΡΩΘΕΊ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΉΣΕΙ ΕΠΊΣΗΜΑ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ...
ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΈΝΑ ΌΜΩΣ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΊ ΟΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΊ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΊ ΥΠΗΡΕΤΏΝΤΑΣ ΤΑ ΣΥΜΦΈΡΟΝΤΑ ΤΩΝ ΔΑΝΕΙΣΤΏΝ ΤΟΚΟΓΛΎΦΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΤΏΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΆ ΔΙΑΜΟΡΦΏΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΌΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΜΕΤΆ ΔΕΝ ΘΈΛΕΙ ΝΑ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΣΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΛΕΥΘΕΡΏΣΕΙ ΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΊΤΕΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΥΠΟΤΙΘΈΜΕΝΟ ΧΡΈΟΣ..
ΒΛΈΠΟΥΜΕ ΌΜΩΣ ΝΑ ΤΑ ΕΙΣΆΓΕΙ ΩΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΆ ΈΣΟΔΑ Η ΈΣΟΔΑ ΔΑΝΕΊΟΥ ΣΤΟΥΣ ΚΡΑΤΙΚΟΎΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΎΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΎΣ ΚΑΙ ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΎΣ, ΠΟΥ ΤΕΛΙΚΆ ΔΕΝ ΤΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΊ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΏΝΤΑΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΆ ΤΡΙΚ ΤΑ ΚΡΑΤΆΕΙ ΔΈΣΜΙΑ..
ΜΑ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΘΕΙ ΔΕΝ ΕΙΔΑΝ ΤΟΝ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ; ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ;
ΠΗΓΗ:ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
ΥΠ.ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν.ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΑΓΚΟΥΛΗΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ: Μ.ΜΠΟΤΣΑΡΗ & ΔΡΟΣΟΠΟΥΛΟΥ 34 ΛΑΜΙΑ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:
ΤΗΛ.6907611942
ΕΜΑΙΛ: georgiostagoulis@gmail.com
#ελληνωνσυνελευσις#ελλήνωνσυνέλευσις#
0 Σχόλια